Honda, legendární japonský výrobce motocyklů, se výrazně zapsala do moderní historie závodů MotoGP svými revolučními technologiemi a inovacemi. Po krátké přestávce od závodní scény se v roce 1979 vrátila s revolučním čtyřtaktním modelem NR500, který se sice nepodařilo hned prosadit, ale přinesl mnoho technických poznatků, které Honda využila v dalších letech. Následoval model NS500, který díky lehčímu motoru V3 a vylepšené ovladatelnosti zajistil v roce 1983 Freddie Spencerovi titul mistra světa, což znamenalo první vítězství Hondy v prestižní třídě 500 ccm od jejího návratu na scénu.
Další klíčový okamžik přišel v roce 1992 s vývojem motoru "Big Bang". Tento motor s nekonvenčním časováním zapalování a hlubokým tónem výfuku přinesl Micku Doohanovi pět titulů mistra světa v letech 1994 až 1998. Model NSR500, který debutoval v roce 1984, dominoval až do roku 2002, kdy byl nahrazen revolučním RC211V s čtyřtaktním motorem V5 pro novou éru MotoGP. Tato změna pravidel v roce 2002 umožnila čtyřtaktním motocyklům až 990 ccm soutěžit proti dvoutaktním motorům, což vedlo k ještě větší dominanci Hondy na závodní scéně.
V roce 2006 Honda oslavila své poslední vítězství v éře 990 ccm díky Nicky Haydenovi, který získal mistrovský titul. S přechodem na nové 800ccm motocykly v roce 2007 pokračovala Honda ve své dominanci s modelem RC212V. V roce 2011 pak tým Repsol Honda získal trojkorunu se svými jezdci Dani Pedrosou, Andreou Doviziosem a mistrem světa Casey Stonerem.
Další milník přišel v roce 2013, kdy mladý talent Marc Márquez nahradil Caseyho Stonera a hned ve své první sezóně získal titul mistra světa. Márquez pokračoval ve své dominanci i v následujících letech a stal se jedním z nejúspěšnějších jezdců v historii MotoGP. Hondě přinesl řadu vítězství a titulů, čímž upevnil její postavení jako technologického lídra a jednoho z největších hráčů na poli motocyklových závodů.