Recenze airbagové vesty Pietro Tedesco:
"Znáš to, takovou dobu se připravuješ na jízdy na okruhu.. dáš si do kupy motorku, pořídíš pořádnou sportovní výbavu, zařídíš hlídání dětí a modlíš se, aby všechno klaplo a mohl sis jízdy na okruhu pořádně užít. Pak tě tvoje drahá polovička překvapí, že "buď si pořídíš airbag nebo nikam nejedeš". A jéje, co teď.. pořídit airbagovou vestu, vybrat mechanickou nebo elektronickou? Googlím různé články, recenze, zkušenosti ostatních, ale to jsou teda některý rady "nad zlato". Vždyť znám Marťase z MOTOJOMAXu v Kutný Hoře. Mohl jsem ušetřit spoustu času googlením, protože všechno, co jsem o airbagu na motorku chtěl vědět, mi Marťas vysvětlil a všechno i ukázal. Komfort nad komfort. Od Marťase nakonec odjíždím s úplně novou jednodílnou airbagovou kombinézou 4SR (stejně se mi stará přes zimu trochu srazila :) a s airbagem pod ní.
V posledním Brně (myšleno na závodním okruhu) jsem teda poprvé vyjel s novou kombinézou, poprvé oblékl Airbagovou vestu od Ixonu, poprvé vyjel na Hondě, poprvé zajel čas pod 30 - 2:28, a poprvé to taky zahodil na okruhu. Ve Schwantzu jsem ztratil předni kolo cca ve 130 km/h a poroučel se k zemi. Nic se nestalo, Airbagová vesta od Ixonu se ješte pred dotknutím země aktivovala a vlastně nebýt těch pár kotrmelců, při kterých jsem si narazil hranu dlaně a prsteníček, tak jsem byl naprosto v pohodě. Ze zkušeností kámošů i mých vím, že hlavně nevstávat, dokud jsi ještě v pohybu. Jenomže při tom pádu to je takový mžik a mazec, že stejně reaguješ instinktivně. Nejsem žádnej profík, abych měl nacvičený, jak padat. Vůbec nevím, co mi při tom pádu prolítlo hlavou. Jediný, co si pamatuju jako první "ještě že mám ten airbag". Takže dodatečně díky ženo! Rozhodně bez Airbag vesty už nevyjedu ani metr na okruhu i mimo něj, a kdo váhá s koupí, tak radím, ať investuje. Ta investice je k nezaplacení a ani ty nevíš, kdy to přijde.
Photo: Milano Hlavatore - ten aby u toho poprvé nebyl :)
Po pádu jsem se přišel pochlubit do MOTOJOMAXu tak trochu s obavou, že tuhle sezonu můžu zabalit, protože než se opraví kombinéza a dá do kupy airbag, bude určite už zima. Marťas s Ivet si oboje vzali do parády a opravu kombinézy i dodání nové patrony do Airbag vesty mi ochotně zařídili tak, aby se vše dalo znovu použít. Do 14 dnů jsem měl zpátky opravenou kombinézu i opět funkční airbagovou vestu.
Diky za rychlé vyřízení opravy. Nemá to chybu a parádni práce. Jako nová!!! "
Opravená jednodílná airbagová kombinéza 4SR po pádu
...určitě tě zajímá, v jakém motooblečení Pietro spadnul a jak dopadlo...
Nejvíc otestoval kombinézu, což vidíš na fotkách, a airbagovou vestu, která se pod kombinézou nafoukla, ale jinak s ní vůbec nic jinýho nebylo.
Jednodílná airbagová kombinéza, kterou si Pietro v našem moto shopu vybral, je od českého výrobce 4SR, s kterým spolupracujeme již od samotného vzniku a skladem máme celý jeho sortiment. Majitel 4SR Vašek Jiruš je bývalý velice úspěšný závodník (Mistr republiky do 600kubíků). Vždy dbal na to, aby jeho produkty byly co nejbezpečnější a v té nejvyšší kvalitě. Stejné kožené kombinézy 4SR, které ti u nás v kamenné prodejně v Kutné Hoře rádi ukážeme (všechny si je můžeš prohlídnout i na eshopu), používají ti nejlepší závodníci ve všech světových soutěžích, jsou ušité ze stejných materiálů a stejnou technologií a jsou na nich použity stejný chrániče jako používají již zmínění závodníci.
Co všechno máš v ceně kombinézy?
S jednodílnou kombinézou 4SR se na okruh oblečeš během několika minut. V ceně totiž dostaneš nejen slidery a standardní chrániče, ale také hrudní a páteřový chránič, zdvojené chrániče kyčlí a kostrče, vše od renomovaných značek. Kombinézy 4SR mají soustavu 18 ergonomicky umístěných chráničů, jedná se o nejvyšší počet chráničů v sériově vyráběné kombinéze vůbec. Jednodílná kombinéza Racing AR Airbag Ready® je vybavena dutým hrbem, do kterého je možné vložit camelbag na pití. Bezešvá streč v rozkroku a podpaží umožňuje motorkáři zaujmout extrémní pozici bez jakýchkoliv problémů, pro svou pružnost a pohodlnost se používá i na manžety rukávů. Pokud jsi i ty měl v boxu problém s rozepnutou kombinézou, která ti při chůzi sklouzávala pod zadek, problém ve 4SR vyřešili za tebe - jednodílné kombinézy mají na vnitřní straně légy hlavního zipu malý patent, ke kterému připneš druhou částí jezdce zipu. Kombinéza je také vybavena loketními slidery Elbow down TECH. Ty jsou připraveny v několika barevných provedeních – černé, červené, fluorescenční červené, fluorescenční žluté a zelené. V ceně této kombinézy je 1 pár kolenních sliderů, dokoupit je můžeš i samostatně. Jestliže chceš mít pod kombinézou airbagovou vestu, je potřeba vyndat z kombinézy páteřový chránič a hrudní chránič!
Jednodílné airbagové kombinézy 4SR se soustavou 18 chráničů v ceně
Aktuální novinkou u 4SR je dvoudílná kombinéza 4SR RR EVO III Diablo AR, která je vhodná na běžné ježdění na silnici a je také přizpůsobena pro airbagovou vestu. Její další výhodou je, že má prodloužená záda tak, že můžeš k bundě připnout zipem i kevlarové jeans.
Airbagová vesta, kterou při pádu otestoval Pietro
Unikátní elektronická airbagová vesta IXON od francouského výrobce, kterou lze nosit pod jakoukoli textilní bundu, koženou bundu nebo kombinézu bez ohledu na značku, která ale musí být na airbag přispůsobená. Musí mít flexibilní panely a strečové části, které se při aktivaci airbagu natáhnou. Je to proto, aby ses v případě nafouknutí nepřidusil. Tento bezdrátový airbag je bez senzoru na motocyklu, je rychlý na nasazení, lehký, snadno použitelný a jeden z nejvýkonnějších na trhu. Používá systém ochrany In@Motion. Byl vyvinut, testován a schválen jezdci MotoGP ! A obdržel nejvyšší hodnocení Airbagu 5 hvězd ! Informace o tom, jak to celé funguje, si můžeš přečíst přímo u airbagu IXON.
Airbagová vesta IXON se systémem In@Motion
Jestli tě zaujala airbagová kombinéza nebo elektronický airbag, přijeď za námi do Kutné Hory do našeho stylového motoshopu, dáme kafčo a rádi ti všechno ukážeme, vysvětlíme a předvedeme, protože jak vesty IXON, tak i kombošky máme skladem :)